2013. március 1., péntek

Facebook

Ti fenn vagytok? Ha igen, akkor biztosan sokszor találkoztok mindenféle beteg gyermek, felnőtt részére lájkot, megosztást kérő képpel. Mindig van egy kis lelkiismeret furdalásom, amikor ezeket legtöbbször eltekerem, mert annyi csalást tapasztaltam már meg ilyen dolgokkal kapcsolatban. De az alábbi levél valamiért megfogott, talán mert egy Édesanyáról szól. És nem lájkot, nem megosztást kérnek, hanem képeslapot. Úgy döntöttem, én itt is megosztom, hátha más is úgy gondolja, szívesen küldene egy lapot Juditnak. Sok kis segítség sokra megy! "Van nékem egy barátnőm. Fiatalabb, mint én, három kicsi gyermeke van. Májrákot diagnosztizáltak nála, ami alapjáraton "könnyedén" kezelhető lenne, ha nem derült volna fény a tüdőben lévő további rosszindulatú burjánzásokra. Arra kért, legyek a dúlája egy olyan úton, amelyről nem tudhatjuk, hová vezet, csak annyit tudunk, hogy az orvosok nem bíztatják. Szerintük egyetlen megmaradt cél maradt: az életminőség javítása, stabilizálása. Szeretném azt hinni, szeretnénk azt hinni: tévednek. A hit ereje most is csodát tehet. Most újra kórházban van, igyekszem látogatni, és beszélni vele sűrűn telefonon, éjszaka is bármikor hívhat. Most már arra is kaptam engedélyt, hogy megosszam másokkal is történetét, közös imák erejében bizakodva. Egyre gyakrabban fogja el a kétségbeesés, amin egyáltalán nem csodálkozom. Nehezen veszi a levegőt, folyamatosan fullad, aludni nem tud, a kemoterápia miatt gyakran van hányingere, étvágya semmi, testsúlya folyamatosan csökken, néha belázasodik. Késő este még hívott, találjak ki valamit, amitől el tudna aludni, de nem mélyen, csak annyira, hogy óránként egy kicsit felébredjen inni és levegőzni. A mély alvás is ijesztőnek tűnik számára, csakúgy, mint a kóros nem alvás. Egész este azon gondolkodtam, kivel osszam meg, és hogyan? Eszembe jutott a vers idézet: nem mondhatom el senkinek... Most tehát én is inkább elmondom mindenkinek... Azt, ami a kádban ülve egyszer csak megvilágosodott bennem. Amikor Bogi lányunk feküdt a kórházban kemoterápia árnyékában, nagyon sokat segítettek a levelek, amiket kapott, kézzel foghatóan is és e-mailek formájában. Barátnőm nem néz netet. Nincs hozzá ereje. Nincs is nála gép. Kérdeztem, mit vizualizál a gyógyulása érdekében? Milyen meditációra tudnék én, és esetleg mások rákapcsolódni? Azt felelte, kertet gyomlál magában... Szóval az villant be, hogy írhatnátok neki... Kereshetnétek egy szép virágos kertet ábrázoló képet-képeslapot, amire elég lenne ennyit írni: gondolunk rád, vagy imádkozunk érted, hiszünk benned, hiszünk a gyógyulásodban, erős vagy, veled vagyunk, segítünk gyomlálni a kertet... és odaírni a neveteket, és családtagjaitok nevét. Hogy személyesebb üzenetet írhassatok, és meg tudjátok szólítani, elárulom a keresztnevét: Judit. A képeslapot beletehetnétek egy borítékba, és elküldhetnétek az én címemre, én pedig minden nap vihetnék egy adaggal neki a kórházba. Postacímem: Kobza Zsuzsanna Budapest 1082 Leonardo da Vinci utca 12-14. 01/08. Kérlek titeket, ne írjatok gyógymódokat, se csodaszereket! Az új germán medicina tanításait én már átadtam. Bogi gyógyulásának történetét ismeri. Nem véletlenül kért meg engem a kísérésre. Tudja mit szeretne, és tudta, hogy én életünk tapasztalatai miatt érteni fogom minden kívánságát. A képeslapon csakis megerősítő mondatok, versek, imák legyenek! Előre is köszönöm nektek. Természetesen a virágot magatok is megrajzolhatjátok. A gyerekrajzoknak pedig extra gyógyító erejük van. Ja, és persze nyugodtan oszd meg ezt a jegyzetet! Minél több képeslap érkezik, (zárt borítékban az én postacímemre megküldve, annál hatásosabb lesz ez a különleges gyógyító eljárás."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése