2013. február 13., szerda

Szülők Szerdája - A szoptatás

Ez a bejegyzés nagyon rövid lesz. Aki mindent jó forrásból szeretne megtudni a szoptatásról, annak örömeiről, nehézségeiről, segítségekről, az látogassa meg a www.lll.hu oldalt, ahol a La Leche Liga honlapját találja. És mivel még mindig nem találtam a megoldást, hogy a soraim ne ilyen összefolytan jelenjenek meg, tényleg nem szeretnék sokat írni, nagyon rossz így olvasni, magam is látom. De annyit azért mindenképpen, hogy a szoptatásra érdemes felkészülni, érdemes előtte utána nézni információknak, mert bár a szüléstől félünk előtte nagyon - de a szoptatás talán nehezebb feladatokat ad sokunknak. Pedig szoptatni mindenki tud: az anyukánk, az anyósunk, a gyerekorvos, a védőnő, a szomszédasszony - mindenki. És mindenkinek más-más tanácsa van, amivel úgy fel tudják kavarni a kismamát, hogy minden lesz, csak magabiztos nem. Ezt az utat én is bejártam, első gyermekünk születése után a Férjem kedvenc olvasmányai is mind a szoptatás témaköréből kerültek ki, és mégsem ment, mert teljesen eltévelyedtem a sok ellentmondásban. Sajnálom, hogy a fent ajánlott honlapot később találtam csak meg, amikorra már megbirkóztam az akadályokkal. Sokkal egyszerűbb lett volna az első két hónapunk, ha már előtte is innen szerzem az információkat. Mert nekem nagyon fontos volt, hogy szoptatni tudjam a kisbabámat, és nagy lelki teher volt számomra, hogy két hónapig tápszeres kiegészítésre is szükség volt, mert nem volt elég tejem. Nagyon-nagyon hálás vagyok, hogy mégsem adtam fel és sikerült elérni, hogy ne kelljen pótláshoz nyúlni, mert elég, amit én adok. 14 hónapos koráig. Fontos lenne, hogy minden újszülöttet szoptatni tudjon az édesanyja. Ez nem mindig meg a belső hangot figyelve: komoly tudomány van mögötte. És a ligánál már mindent össze is gyűjtöttek erről. Én az tapasztaltam, hogy bármilyen problémám volt, az ő válaszuk volt a helytálló. Mindenkinek, aki még szoptatás előtt, közben van, szívből ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése