2012. szeptember 18., kedd

Egyet sokakért

Évekkel ezelőtt, még elég friss jogosítvánnyal rendelkezvén, az éjszaka sötétjéből egy nyuszi ugrott az autó fényszórója elé. Láttam, hogy nem sok esélyem van megmenteni, talán csak ha félrehúzom a kormányt és megpróbálom a kerekekkel közölni a nyulat. Hátha.
A nyúl futott, én húztam a kormányt - amíg a mellettem ülő barátom bele vissza nem rántotta, mert látta, hogy inkább az árokba viszem a kocsit, csakhogy a nyulat megmentsem.
Elütöttem a nyulat.

Eltelt pár év. Vezettem, láttam, tapasztaltam, megéltem sokat, azon még nem gondolkoztam, hogy az értékrendem sokat változott-e, ha egyáltalán.

Ma a reggeli erős városi forgalomban két galamb totyogott a négy sávos úton. Ideiek lehettek még, vagy betegek talán - nem tudom, miért nem repültek fel. Mindenesetre úgy tűnt, hogy nem akarnak repülni, el fogom ütni az egyiket mindenképpen. Gyors helyzetelemzés: mellettem tele a sáv, csak a satufék segítene, de a hátamban nagyon ott van a másik autó - mögöttem, a hátsó ülésen pedig a pici Fiúcska.
Elütöttem a galambokat.
És most meg sem próbáltam inkább őket menteni.

2 megjegyzés:

  1. Az életben adódnak kemény döntések, amiket meg kell hozni. Ez nem azt jelenti, hogy minden döntésünkre büszkék leszünk.
    Szerintem helyesen döntöttél.

    VálaszTörlés
  2. Nyilván - de azért nagyon sajnáltam a galambot! És kicsit furcsa voltam magamnak, hogy mennyire hideg fejjel hoztam döntést más életének rovására...

    VálaszTörlés