2012. augusztus 11., szombat

Lakodalom lesz...

... hát nem a mi utcánkba, de szeptemberre meghívást kaptunk egy esküvőre.
Ahová szép ruha kell.

A minap, a horgoló tanfolyamom utolsó órája előtt volt 20 percem, hogy beugorjak néhány üzletbe, hátha látok valami szépet, ami jó lenne az esküvőre. Mivel nem szeretek soppingolni, meg egyébként is gyorsan tudok vásárolni, e röpke idő alatt asszem négy üzletet is feltérképeztem. Azon túl, hogy egyikbe sem kell visszamennem ruhát próbálni, netalán vásárolni, a következőket tapasztaltam:

- Két választásom van: vagy olyan ruhát veszek, amit némi méretigazítás után akár a nagymamám is simán viselhet, nem fogják megszólni, hogy túl fiatalos. Vagy pedig egész egyszerűen úgy fogok kinézni, mint egy útszéli, laza erkölcsű nőszemély. Olyan ruhát, ami nem vénasszonyos, de nincs kinn belőle a fél fenekem és/vagy a fél mellem, nem találtam.

- Tizenezer forintokért olyan ringy-rongy minőségű holmik lógnak a vállfákon, hogy egyszerűen nem értem, hogy ki veszi meg. Minimum 110% műszál, igénytelen szabásminta, a varrás sem mondható profinak. Rondák. Árukhoz viszonyítva mindenképpen.

- Lehet, hogy messziről lehetett látni a perpillanat nem komoly vásárlási szándékaimat, de csupán egy helyen kérdezték, hogy segíthetnek-e. A többi helyen vígan beszélgettek tovább.

Megállapítottam, hogy kénytelen leszek valahogy időt találni a több varrásra, mert ilyen rongyokért, amiket láttam, nem vagyok hajlandó pénzt adni. Mondjuk esküvői hacukát még nem vállalok, de a hétköznapi ruhatáramat így kell összeraknom. Erre neki is fogtam, hogy belekezdek az összevarrásába egy már korábban kiszabott nadrágnak. Annyira belejöttem, hogy készen is lett. Elégedett voltam, mert - a magam kis hobbivarrónői képességeimhez mérten - minőségi darab lett. Egészen addig, míg fel nem vettem. Ekkor ugyanis kiderült, hogy a szabásminta el lehetett méretezve, a nadrág ugyanis nagyon bő rám. Még övvel is hordhatatlan. Úgyhogy most reménykedem, talán anyukámnak jó lesz és nem kell sutba vágni - alakítgatni.

De hogy az esküvőre honnan lesz nekem szép ruhám, pláne olcsón, még nem tudom! :-(

2 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy állsz vele, (én sokáig nagyon ellene voltam, de anyu nem rég rákapatott) esetleg egy turkáló? Meglepően jó dolgokat lehet kifogni, és ha kilós akkor nem is drága. Nekem egy nyári alkalmi ruhát sikerült 250 Ft-ért kifogni.

    VálaszTörlés
  2. Én régóta járogatok turikba és néha tényleg vannak jó darabok. Csak oda sok idő kell, hogy kincsre bukkanjak. :-(

    VálaszTörlés