2012. április 14., szombat

Kiütés

A gyerek kezén is van néhány kiütés, de most inkább arról szólnék, hogy két ilyen kis tökmag, hogy ki tud ütni estére.
Mert vessenek rám követ, de be kell valljam, bármennyire imádom is a gyerekeimet, fizikai valómnak a nap fénypontja, amikor a két csimota elalszik végre! Hát... legtöbbször én teljesen kész vagyok! Pedig ma még segítség is volt, apa is el tudott jönni velünk a piacra, ami azért lényegesen megkönnyítette a dolgomat. És még az eső ellenére is elmentünk sétálni - akarom mondani: tócsázni, de még ez sem fárasztotta le őket annyira, hogy engem le ne tudtak volna meríteni, így estére.

Viszont az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy a végkimerülések ellenére is a legeslegjobb dolog a világon az anyaság: belemerülni a tekintetükbe és mintha a végtelenbe zuhanna az ember. (Tócsázás közben biztosan bolondnak néztek azon kevesek, akik a szemerkélő esőben kimerészkedtek, de hát ezek a gyerekek annyira tudnak örülni a vízben pocsolásnak, úgy ragyog a szemük közben, hogy miattuk bevállaltam a furcsálló tekinteteket.)

Ma ráadásul még az is adott egy kis plusz bizalmat a jövőbe vetett hitemben, hogy a Megyei Könyvtárban bábjáték volt.
Oldalt ültünk le, hogy jól lássanak, és így véletlenül, de én a többi gyereket is tudtam figyelni.
Mit mondjak? Nagy gyönyörűség volt az előadás előtt végignézni a székeken ücsörgő kis törpéken: legtöbbjének már a kiválasztott könyv(ek) az ölében, bőszen nézegették, mint valami kis tudós társaság. Aztán azok a ragyogó szemek, ahogy elkezdődött az előadás! Annyi kis okos, kíváncsi tekintet! Jó a pedagógusoknak, akik naponta találkoznak ezzel!





És engem tényleg nagy örömmel tölt el, hogy ennyi gyereket visznek a szüleik könyvek közé, előadásra. Mert akkor talán nem kell kétségbe esni, hogy ez a nemzedék a tv előtt nő fel. Biztosan van ilyen is (persze, hogy van, én is sokkal találkozom), de tudni kell erről a másik "irányzatról" is és nem kell csüggedni! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése